close

 

這是陳綺貞用不插電的方式演唱"Sentimental Kills"

簡單的鼓聲節奏跟旋律,勝過原本有點ROCK的感覺,

更顯現出失眠的痛苦!

所以我超喜歡這首歌的編曲方式跟風格,

講出失眠的人的一些小小心聲!

或許這也是你我都曾有的經驗喔!


Sentimental Kills



Everytime when I fall asleep

每當我睡著的時候

I wish I won''t pretend to sleep

我希望我不要假裝睡著

Oh~no

喔~不

Maybe I am a freak

或許我是個怪人



Everytime when I shed a tear

每當我流淚

How I wish I won''t take responsibility

我多希望我不用為了(讓你感到抱歉)而負責任

To make you sorry



But the lazy days lie on my bed

但是那些懶洋洋的日子在我床上

The story goes on

而這個故事繼續

Years go by

年過一年

The shadow tells me

影子告訴我

Sentimental kills

多愁善感很痛苦(可以殺了我)



Everytime when I fall asleep

每當我睡著的時候

I wish I really have a beautiful dream

我希望我真的有一個美好的夢

To make me happy

來讓我快樂

Please save save save me

請救救救救我

arrow
arrow
    全站熱搜

    Even 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()